Ekonomi

Kritik olaylardan nasıl ders alınır?

Öğrenme sürecinde kendinize şu temel soruları sorabilirsiniz: “Ne oldu?” Soru sorun ve cevabı aktif olarak dinleyin: Varsayımlarda bulunmak yerine sorular sorun. Hem siz hem de çalışanlarınız neler olup bittiğine dair net bir fikre sahip olana kadar bir sonraki adıma geçmeyin.

“Bu durumdan hangi dersi alabiliriz?” Soruyu sorun ve çalışanlarınızın şunları öğrenmesine yardımcı olun:

Bu aşamada sabırlı olmanız gerekebilir. Bireyler kendi sözleriyle hangi dersin öğrenilebileceğini ifade etmeye başlayana kadar sessizce beklemek iyi bir fikirdir. “Güzel, başka ne var?” veya “Evet o zaman…?” Teşvik sözleri de yardımcı olabilir.

3. “Bir dahaki sefere neyi farklı yapmalısın?” Soruyu sorun ve gerçeği bulmasına yardım edin:

Bu seviyede, insanlar genellikle hareket stilleri hakkında genel bir dizi fikir bulurlar: “Daha iyi iletişim kurmam gerekiyor”. Çalışanlarınızı durumsal eylem tarzlarını düşünmeye teşvik edin. Tam olarak kiminle iletişime geçileceği, nasıl bağlanılacağı.

Özetle:

Öğrenme sürecini tamamladığınızda ana başlıklar altında öğrendiklerinizi ve geleceğe yönelik aldığınız kararları özetleyin. Bu sayede hem söylenenleri unutmamış hem de karşınızdaki kişiye dikkatle dinlediğinizi ve söylediklerini anladığınızı göstermiş olursunuz.

Kendinize değer vermek için kontrol listesi

  • Bu konuşma için yeterince zaman ayırabildiniz mi?
  • Konuşmanızın sebebini çalışanınıza genel hatlarıyla açıkladınız mı?
  • Her aşamayı gerektiği gibi tamamladınız mı?
  • Konuşmaktan çok dinlemeye daha fazla zaman mı harcıyorsunuz?
  • Çalışanınızın sözünü kesmeden dinlediniz mi?
  • 1. aşamada gerçekler ile varsayımlar ve görüşler arasında net bir ayrım yaptınız mı?
  • 2. aşamada, çalışanınıza bu durumdan nasıl ders çıkarılacağına dair her şeyi açıklaması için yeterli zaman ve desteği verdiniz mi?
  • Sen de yeni bir şey öğrendin mi?
  • 3. aşamada, personelinize seçeneklerden birine karar vermeden önce düşünmeleri ve en az dört veya beş hareket tarzı söylemeleri için zaman verdiniz mi ve onlara takviyeler verdiniz mi?
  • Acele etmekten veya aceleniz varmış izlenimi vermekten kaçındınız mı?
  • Bu olaya başka olayları veya geçmişteki aksilikleri karıştırmamaya özen gösterdiniz mi?

sariyahsiajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

-
Başa dön tuşu
escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
adalar escort
arnavutköy escort
ataşehir escort
avcılar escort
bağcılar escort
bahçelievler escort
bakırköy escort
başakşehir escort
bayrampaşa escort
beşiktaş escort
beykoz escort
beylikdüzü escort
beyoğlu escort
büyükçekmece escort
çatalca escort
çekmeköy escort
esenler escort
esenyurt escort
eyüp escort
fatih escort
gaziosmanpaşa escort
güngören escort
kadıköy escort
kağıthane escort
kartal escort
küçükçekmece escort
maltepe escort
pendik escort
sancaktepe escort
sarıyer escort
şile escort
silivri escort
şişli escort
sultanbeyli escort
sultangazi escort
tuzla escort
ümraniye escort
üsküdar escort
zeytinburnu escort
istanbul escort